2008年2月19日 星期二

Tea or Coffee?   梗 係 茶 啦

有 樣 學樣 當 然 世 風 日 下 , 近 日 學 懂 乜 叫 做 Desensitization 。 目 擊 公 司 女 同 事 由 本 來 收 到一 張 相 We 嘩 大 叫 , 去 到 後 來 開 成 個 Photo Album , 評 頭 品 足 , 面 不 改 容 。 原 來 人就 係 咁 容 易 「 去 敏 感 化 」 。
離 譜 之 事 只 要 一 直 做 落 去 , 咬 爛 消 化 繼 而 吸 收 埋只 係 遲 早 問 題 。 明 晒 , 唔 怪 之 得 香 港 人 越 來 越 腌 尖 腥 悶 , 一 放 假 就 話 要 去 旅 行 散 心, 話 要 洗 滌 心 靈 。 不 過 , 想 淨 化 肉 身 遠 離 煩 囂 , 需 要 的 其 實 是 緣 份 、 同 一 個 城 市 驛站 。


驛 站 茶 室
對茶 向 來 一 竅 不 通 , 通 常 只 限 陪 阿 爸 阿 媽 飲 茶 食 點 心 的 星 期 六 日 。 不 過 , 無 人 可 以 怪我 , 因 為 身 為 我 呢 種 末 代 殖 民 地 人 , 就 算 唔 媚 外 都 有 點 崇 洋 , 看 荷 李 活 動 畫 片 向 來死 都 唔 揀 粵 語 配 音 版 , 正 宗 蒲 點 就 只 有 蘇 豪 同 蘭 桂 坊 , 如 果 俾 人 見 到 你 去 諾 士 佛 臺蒲 , 你 玩 完 了 。 所 以 , 真 係 需 要 點 緣 份 , 如 果 唔 係 真 係 會 同 「 水 泠 泠 」 擦 身 而 過 ,當 然 亦 要 順 道 多 謝 星 期 日 下 晝 放 我 飛 機 的 朋 友 甲 乙 丙 丁 ( 我 畀 多 次 機 會 你 , 下 次 再 犯 就 開 你 班 人 全 朵 ) 。

推 門 進 內 , 挑 了 一 張 窗 邊 的 桌 子 便 坐 下 , 托 頭 望 般 含 道 上 往 來 的 行 人 。 走 在 外 面 的 人 , 跟 平 時 一 樣 多 , 但 入 耳 的 不 是 城 市 聲 音 , 而是 館 內 小 魚 池 的 流 水 聲 , 再 加 上 淡 淡 的 茶 香 , 外 面 的 生 活 都 給 隔 離 了 , 感 覺 非 常 奇妙 , 就 像 一 個 城 市 的 驛 站 , 俾 你 停 一 停 , 重 新 聚 焦 , 然 後 再 上 路 。
茶 館 主 人 叫 陸 秀 娟 , 對 中 國 文 化 一 直 懷 濃 厚 興 趣 , 早 年 學 生 寫 作 , 後 來 從 商 , 又 後 來 決 定 跑 到 半 山 開 設 茶 館 , 同 好 此 道 者 相 聚 一 刻 , 飲 多 一 口 茶 。
在 香 港 , 有 心 人 , 幸 好 從 來 不 缺 。
「 你 飲 開 咩 ? 」 無 所 謂 , 你 介 紹 。 「 普 洱 啦 , 呢 係 95 年 百 年 大 葉 普 洱 , 我 親 自 幫 你 泡 。 煲 水 先 。 」


罕 有 黃 茶 全 港 獨 家
陸小 姐 係 外 省 人 , 由 細 到 大 , 幾 乎 無 飲 過 一 滴 水 , 屋 企 長 輩 長 期 會 泡 一 大 壺 茶 供 應 全家 需 要 。 鍾 意 茶 , 都 係 因 為 自 己 喜 歡 中 文 , 並 發 覺 幾 千 年 來 茶 的 文 化 又 跟 許 多 詩 詞歌 賦 都 有 密 切 關 係 。 「 其 實 我 飲 茶 都 可 以 好 隨 便 , 茶 包 我 都 飲 。 其 實 成 個 茶 文 化 源 遠 流 長 , 講 求 和 諧 , 慢 慢 你 會 發 現 個 世 界 其 實 唔 係 咁 大 , 我 家 追 求 係 一 種 境 界 , 一 種 由 茶 延 伸 出 來 氛 圍 , 多 過 一 種 感 官 享 受 。 」 而 館 名 水 泠 泠 , 原 來 來 自 唐 朝 詩 人 白 居 易 的 詩 作 : 「 坐 酌 泠 泠 水 , 看 煎 瑟 瑟 塵 。 無 由 持 一 碗 , 寄 與 愛 茶 人 。 」

唔 明 唔 緊 要 , 最 緊 要 唔 好 讀 錯 個 名 。 個 音 唔 係 「 冷 冷 」 而 係 「 零 零 」 , OK ?

茶主 要 分 六 大 類 , 以 茶 湯 顏 色 分 , 包 括 綠 茶 、 黃 茶 、 白 茶 、 青 茶 、 黑 茶 同 紅 茶 , 其 中又 以 發 酵 過 程 最 費 時 的 黃 茶 最 為 罕 有 , 一 般 十 年 以 上 的 古 董 茶 餅 大 約 賣 一 二 千 蚊 ,但 係 隨 便 一 餅 君 山 銀 針 黃 茶 就 已 經 索 價 三 千 。 我 問 陸 小 姐 有 無 賣 黃 茶 , 答 案 係 有 ,但 係 因 為 售 價 貴 , 乏 人 問 津 , 所 以 入 貨 非 常 少 , 不 過 如 果 想 在 茶 館 試 試 這 款 連 四 五歲 小 朋 友 都 飲 過 翻 尋 味 的 貴 價 茶 葉 , 你 還 是 要 到 這 店 一 行 , 因 為 香 港 只 有 這 兒 有 貨。

「 飲 茶 。 」 飲 茶 , 陸 小 姐 。 「 嗯 。 點 呀 ? 可 以 嘛 ? 」
「 啊 , 好 飲 呀 , 好 飲 呀 。 我 … … 我 覺 得 好 飲 過 茶 樓 好 多 。 好 似 滑 。 」
「 嗯 , 係 , 茶 樓 普 洱 經 過 特 別 焙 火 處 理 , 飲 起 上 太 熟 , 太 陳 。 你 留 意 , 清 淡 得 , 個 喉 頭 有 一 種 好 甘 餘 韻 … … 」


店 員 要 考 試
這 間 店 , 甚 麼 都 是 古 董 來 的 。 如 象 棋 、 牆 上 的 對 聯 、 家 具 , 案 頭 的 擺 設 , 還 有 一 個 個 抹 上 一 層 層 茶 油 的 陳 年 紫 砂 壺 。 這 已 是 一 種 文 化 。

「 你 知 道 嗎 , 由 於 我 在 店 面 的 時 間 有 限 , 所 以 我 的 店 員 便 需 要 有 豐 富 的 知 識 。 她 們 每 人 都 要 通 過 一 份 考 試 , 才 可 以 正 式 在 這 工 作 。 她 們 都 喜 歡 喝 茶 , 我 想 她 們 都 喜 歡 在 這 樣 環 境 工 作 。 」 陸 小 姐 說 , 每 一 手 茶 都 可 以 有 不 同 的 口 感 。 我 想 , 那 當 然 。 要 獲 得 那 份 喉頭 上 的 滿 足 , 得 視 乎 心 情 , 視 乎 步 伐 , 視 乎 身 體 的 狀 態 , 視 乎 氛 圍 。

這 一 手 茶 最 少 要 六 十 蚊 , 好 貴 呀 呵 。
不 過 , 呢 六 十 蚊 令 我 領 會 到 多 一 門 藝 術 機 會 , 而 且 仲 俾 我 搵 到 My Cup of Tea , 我 覺 得 幾 抵 。 況 且 , 比 起 好 多 成 世 淨 係 識 去 茶 樓 「 嘆 茶 」 的 人 來 說 , 我 覺 得 自 己 這 一 刻 非 常 幸 福 。


水 泠 泠 ( 3105 1595 )
薄 扶 林 般 含 道 65 號 天 悅 閣 地 下 B 舖


最 新 回 應
少 女 盧 宛 茵 : 細 個 有 跟 阿 爺 去 陸 羽 , 又 有 去 過 鏞 記 , 比 較 起 來 , 一 般 酒 樓 出 來 都 似 係 水 , 無 茶 味 的 。 好 茶 飲 完 成 身 好 舒 服 , 呢 間 西 營 盤 ? 都 想 去 試 !

大豬 : 想 試 靚 普 洱 喎 , 兩 至 三 位 $200 , 不 算 貴 。 現 在 流 行 飲 綠 茶 , 但 綠 茶 性 寒 , 女士 尤 其 不 宜 多 飲 。 咪 見 劉 德 華 飲 綠 茶 你 又 飲 , 從 前 中 國 人 說 日 本 人 「 倭 」 , 就 是 說他 們 飲 食 習 慣 太 寒 了 , 長 不 高 !

硬 膠 超 人 : 太 遠 喎 , 同 埋 消 費 唔 平 喎 , 呢 個 價 錢 , 飲 餐 茶 又 得 ( 食 飽 埋 ) , 骨 都 得 喎 !


相 關 超 連 結
http://tea.zjol.com.cn
茶 網 , 國 內 簡 體 字 版 本 , 每 天 有 茶 新 聞 , 更 由 茶 道 寫 到 茶 文 化 、 茶 與 健 康 , 論 壇 更 有 甚 多 好 帖 子 。 值 得 看 。

http://www.chinatea.com.tw/
台 灣 代 表 , 除 了 有 茶 資 料 、 討 論 區 外 , 還 有 交 易 市 場 。

沒有留言: