2008年3月3日 星期一

四 眼 妹 愛 舊 鏡

細 細 個 冇 近 視 時 會 羨 慕 人 戴 眼 鏡 , 到 真 係 要 自 己 日 日 戴 住 , 就 開 始 後 悔 。 反 正 已 經 冇 得 選 擇 , 我 呢 個 四 眼 妹 惟 有 戴 得 靚 型 唔 同 。 近 年 新 鏡 技 術 頂 呱 呱 , 但 有 朋 友 就 開 始 儲 Deadstock 舊 鏡 , 係 , 我 又 唔 係 齊 人 , 講 乜 左 右 逢 源 。 頭 就 得 一 個 , 無 謂 學 損 友 買 買 買 , 買 咁 多 限 量 版 都 係 求 限 量 罕 有 , 戴 優 質 Deadstock 滿 足 晒 我 需 求 。Martin ( 鏡 齡 : 3 年 )
AOC 啡 色 膠 框 眼 鏡

Wilson ( 鏡 齡 : 60 年 )
AOC 自 砌 組 件 眼 鏡

WD40 ( 鏡 齡 : 10 年 )
Gianfranco Ferre 黑 色 膠 框 眼 鏡



跟 日 本 仔 追 舊 鏡
我 11 歲 開 始 , 就 加 入 了 四 眼 一 族 。
人 大 了 , 開 始 講 究 , 買 眼 鏡 學 人 睇 牌 子 、 款 式 。 所 謂 名 牌 , 不 外 乎 Ray Ban 、 Cutler & Gross 等 , 睇 得 多 都 悶, 後 來 迷 上 Deadstocks , 講 真 , 剛 接 觸 的 確 係 要 潮 又 貪 平 的 藉 口 。
某 日 於 中環 亂 衝 亂 撞 , 被 一 間 眼 鏡 小 店 所 吸 引 , 店 內 都 係 Deadstock 舊 鏡 。 我 跟 80 高 齡 伯伯 大 談 60 年 的 眼 鏡 情 時 , 猶 如 在 榕 樹 頭 下 聽 古 仔 , 開 始 感 到 每 副 舊 鏡 背 後 的 故 事。
佢 話 咪 叫 伯 伯 , 叫 佢 Wilson 。 Wilson 話 , 個 故 事 係 由 1944 年 開 始 的 … …
「 當 年 開 舖 時 , 全 香 港 只 得 17 間 舖 賣 眼 鏡 。 舊 時 香 港 眼 鏡 業 好 風 光 , 好 多 鬼 佬 會 專 登 香 港 買 眼 鏡 , 特 別 多 美 國 水 兵 , 佢 鍾 意 ASIA OPTICAL , 因 為 香 港 出 口 的 眼 鏡 出 名 質 素 好 。 就 算 返 到 美 國 , 佢 都 會 Mail Order 幫 襯 我 。 鬼 咩 ! 以 前 美 國 佬 做 副 眼 鏡 要 20 日 至 2 個 月 , 我 就 3 日 起 貨 。 」 近 年 已經 無 心 戀 戰 的 Wilson 伯 , 猛 話 自 己 近 年 其 實 賣 垃 圾 : 「 都 唔 明 後 生 仔 買 咁 多 垃 圾返 去 做 乜 ? 佢 跟 日 本 仔 之 嘛 , 十 幾 年 前 已 經 有 個 日 本 仔 我 舖 頭 掃 貨 , 一 次 過 買 1,600 副 眼 鏡 。 我 幾 十 蚊 副 賣 畀 佢 , 佢 ¥ 30,000 一 副 放 上 野 公 園 擺 地 攤 。 」
我 都 話 香 港 跟 住 日 本 人 走 , 不 過 慢 了 10 年 。


死 貨 變 古 董
Deadstocks 俾 識 貨 之 人 掃 得 就 掃 , 想 平 價 入 手 已 非 易 事 。 眼 鏡 迷 開 始 不 惜 工 本 , 好 似 Martin 咁 , 直 情 收 購 全 間 ASIA OPTICAL 舊 舖 , 配 上 「 合 理 價 」 發 售 。 往 日 的 一 百 幾 十 ,今 日 賣 $1,000-$3,000 , 某 些 罕 有 款 甚 至 無 標 價 , 須 面 議 。
Martin : 「 唔 同 年 代 都 有 代 表 性 眼 鏡 , 都 好 有 歷 史 價 值 。 而 且 70 年 代 前 , 眼 鏡 都 係 大 班 紳 士 戴 , 所 以 係 上 等 人 產 品 。 80 、 90 年 代 轉 型 為 Mass Production , 眼 鏡 先 變 平 價 貨 。 」
Wilson 伯 話 : 「 4 、 50 年 代 最 出 名 眼 鏡 都 係 眼 鏡 廠 , 好 似 美 國 American Optical Company ( AO ) 同 德 國 N & G 。 冇 咩 名 牌 ! 後 期 牌 子 賣 開 化 妝 品 賣 開 衫 , 走 去 出 眼 鏡 。 最 多 人 買 係 Dior , 賣 成 $700 副 , 貴 到 死 ! 都 唔 明 有 咩 咁 巴 閉 ! 」


新 牌 鬥 技 術 鬥 到 難 分 難 解
聽 完 伯 伯 數 邊 個 明 星 上 去 買 、 邊 套 戲 有 佢 賣 的 眼 鏡 … … 我 開 始 沾 上 舊 眼 鏡 的 一 份 情 。 慘 喇 ! 我 開 始 有 點 兒 想 捨 新 懷 舊 。
儲 了 10 年 眼 鏡 的 WD40 話 新 舊 都 儲 : 「 家 眼 鏡 設 計 差 不 多 玩 到 盡 , 鬥 技 術 、 用 料 鬥 新 鮮 。 咩 長 毛 象 牙 、 木 、 四 方 竹 都 陸 續出 現 。 」 日 本 同 歐 洲 對 眼 鏡 研 發 鬥 到 你 死 我 活 , 但 越 高 難 度 的 創 作 , 我 付 出 的 代 價 就 越 大 , 整 整 下 副 副 起 碼 幾 千 蚊 先 有 交 易 。 諗 深 一 層 , 都 係 念 舊 情 儲 舊 鏡 計 落 有 數 好 多 。

查 詢 : AOC ( 2815 5799 )
中 環 鴨 巴 甸 街 11B 地 舖 ( 近 九 如 坊 )


最 新 回 應
Debbie : 睇 番 舊 戲 , 會 見 到 60 、 70 年 代 舊 眼 鏡 , 種 味 道 係 新 款 眼 鏡 代 替 唔 到 。 之 前 一 直 唔 知 邊 度 有 得 賣 , 行 過 幾 間 舊 舖 , 我 都 以 為 已 經 冇 晒 呢 Deadstock 。 原 來 仲 有 咁 多 !

Ben : 我 有 副 古 董 Ray Ban 太 陽 眼 鏡 , 係 我 媽 咪 留 畀 我 , 起 碼 有 30 年 歷 史 。 我 會 好 好 保 存 , 因 為 覺 得 好 有 紀 念 價 值 。 但 我 就 未 必 會 買 出 面 古 董 鏡 , 紀 念 價 值 冇 咁 大 。

Steve : 我 儲 開 80 年 代 太 陽 眼 鏡 , 細 個 開 始 買 一 副 儲 一 副 。 以 前 買 都 係 幾 百 蚊 副 左 右 , 家 要 過 千 蚊 副 都 幾 搶 錢 , 我 都 要 慢 慢 儲 到 我 眼 鏡 變 古 董 先 !

沒有留言: